Sekundární podpora vašeho webu

Ať už podnikáte, máte firmu, nebo jste živnostník, v současnosti vždy potřebujete k prezentaci webové stránky. Bez nich v podstatě dost dobře nelze dnes podnikat. Internet je mocné médium, které může vaše živobytí silně podpořit díky vyladěným webovým stránkám, které na něm budou dobře vidět.

Aby to tomu tak bylo, je nutno v nich mít vše v pořádku a kvalitní. Už jsme si řekli, kde a Jak pořídit nové webovky, které údaje by vám na nich neměly chybět i jak v nich pojmout GDPR. Nezapomněli jsme ani na ochranu vašich dat, jak správně web zacílit a mít jej obsahově kvalitní a se správnými klíčovými slovy. S nimi se neodmyslitelně pojí SEO, linkbuilding a kvalitní zpětné odkazy.

Jenže to není vše. Každý firemní web potřebuje mít i sekundární podporu. Druhotná alias sekundární podpora spočívá v ukotvení vašeho webu na internetu i jinak než jen samotnou webovou stránkou. Díky dalším začleněním do internetu jako média, které vás prezentuje navenek, budete na něm více vidět a přilákáte si zájemce o vaše produkty a služby z dalších oblastí internetu.

Co může být sekundární podporou vašeho webu?

  • Sociální sítě
  • Internetové vizitky
  • E-booky
  • Newslettery
  • Katalogy firem
  • Internetové reklamy

Sociální sítě

Stále nejvyužívanějším je Facebook, který nabízí možnost zřízení firemní stránky a na ní realizovat kromě prezentace vaší firmy a upoutávek příspěvků z vašeho webu i placené kampaně k podpoře a rozšíření klientské základny a zájmu o vaše služby a produkty.

Internetové vizitky

Jsou to jednoduché prezentace vaší firmy a živnosti o jedné stránce, v niž je obsaženo vše – váš název a jméno, adresa, telefonní a e-mailový kontakt, oblast, v níž podnikáte (nabízené služby a produkty), stejně tak jako odkaz na váš firemní web a třeba i sociální sítě. Dnes existují i subjekty, které se orientují jen na tvorbu webových vizitek. Stačí dobře hledat. Můžete si koupit doménu a hosting a na ni hotovou vizitku umístit, nebo využít některý webbuilder a vytvořit si ji přímo tam. Jedná se de facto o jednoduchou a statickou webovou stránku.

E-booky

Máte-li k tématu a oblasti v níž podnikáte co říci, je dobré využít toho a vytvořit si o oboru nějaký zajímavý e-book, který pak můžete nabízet na webových stránkách a sociálních sítích ke stažení, nebo jej přidávat jako k objednávkám. Nedoporučujeme prvotiny nabízet za platbu, vždy je dobré mít zprvu pro klienty něco „navíc“ a zdarma.

Newslettery

Ty jsou skvělou možností prezentování novinek ve službách a produktech, které nabízíte. Je to takový malý zpravodaj či leták, jež je zasílaný v elektronické podobě. Jedná se o účinnou formu internetového marketingu, která má za cíl informovat příjemce o novinkách, akcích či událostech. Pozor, dnes v rámci GDPR vždy posíláte jen těm, kteří souhlasí se zasíláním informačních emailů vaší firmou.

Katalogy firem

Na internetu jsou uveřejněny katalogy firem, které sdružují živnostníky a podnikatele s firmami do velké databáze, z níž si zájemce o konkrétní službu či produkt lehce vybere. Jsou vyhledatelné dle regionu, kraje oboru činnosti i názvu. Díky nim bude vaše podnikání více viditelné i mimo vaši webovou stránku. Mnohé z katalogů nabízí registraci a zápis zdarma, někde je to zpoplatněno.  Je nutno dobře hledat.  Také není zapotřebí se registrovat všude, postačí jen několik kvalitních katalogů, abyste byli více viditelní.

O poslední možnosti, jak se zviditelnit více světu (hlavně tomu virtuálnímu), věnujeme příští článek. Internetové reklamy jsou totiž širším samostatným tématem s pestrou škálou možností.

 

Zdroj foto: Pixabay.com

Autor: Pavla Košík Jelínková

Posted in Blog pro vás and tagged , , , , , , .